Saturday, October 23, 2010

Nostalgia : Emak

Ini emak...emak yang saya sayangi sepenuh hati saya
"mak..say hi!!!"
( "shhhh...hi mendenya...xnmpk ke mak wat ape ni")

masa saya kecik2..mak saya agak garang laa..
ermm,bkn grg sebenarnya...tegas..hehe..
( cpt basuh kasut skolah..!!! jangan maen pasir!!
buat homework cpt.!!!.........)

disebabkan masa tu saya budak hingusan lagi...
saya selalu rasa mak x sayang saya..sbb saya je semua kene wat kerje..
abang x buat pun...
 
(" x aci...mak x syg saye..huwaaaaaa)

Pada suatu hari, masa kat dalam kelas..ustazah saya cakap
kita kena sayang mak ayah kita,,,x boleh berprasangka buruk
pengorbanan ibu bapa xterbanding dan tak ternilai harganya.
PENGORBANAN??
(Saya mula berfikir dengan khusyuknya...pengorbanan emak??
hurmmmm.....)

_______________________________________________________________________________
IMBAS KEMBALI.....
_______________________________________________________________________________
mak masak untuk saya sekeluarga...tiap kali
balik drp skolah..mknn msti dah terhidang..

kalau pegi pasaraya...mak x penah sebok2 nk beli 
baju ke..ape ke utk diri dia..dia pk nk beli brg2 keperluan 
rumah je..

pastu..kalau hari persekolahan...saya x pyh buat kerja rumah pun
mak kata fokus belajar,,yang lain..dun worry,,
mak boleh uruskan..

masa sukan tadika...saya masuk pertandingan lumba lari...
masa tengah lari tu..saya nampak mak saya...wahh..dengan penuh 
perasaan dia support saya...hihi..dan saya dapat no 2 kui3

hari tu..saya nampak muka mak pucat..mak x sihat
tapi mak kata dia ok jep..xde pape..dan dia masih wat keje2 rmh 
seolah2 xde pape..
 _________________________________________________________________________

saya terdiam seketika..
betapa banyak pengorbanan emak utk saya..tapi saya
pk macam2 plak kt mak
mak marah sikit
kata mak x sayang laaa
apa laaaaa...
memang x patut saya ni..
(mak...saya sayang mak!!!!)

p/s: who should i gv my luv to, listen most to, nvr say no to after Allah and Rasulullah
comes ur mother..who next?ur mother..who next? ur mother..and then ur father...








No comments:

Post a Comment